OT: kapesni pocitace Sharp

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Květen 3 06:35:38 CEST 2014

Zdravím,
  kdysi jsem k těmto "počítačům" vyluštil assembler - z dumpu ROM jsem
přišel jak na strukturu CPU, tak i kompletní instrukční sadu. Ta (ale
analyzovaná někým jiným :-) ) pak vyšla i knižně v německu, ale asi 5
instrukcí v ní oproti mé chybělo, hlavně periferních. Ten procesor je
opravdu hodně zvláštní, některé instrukce byly i nevídaně složité,
jedna (kterou třeba konkurenční dokument neuváděl) za sebou měla docela
dlouhou tabulku parametrů a nazval jsem ji "switch":
	SWITCH	<num. of values>,<address to jump if not found>
	DB	<value>
	DW	<address>
	DB	<value>
	DW	<address>
	Porovnávala postupně akumulátor s hodnotami za ní uvedenými a
při shodě odskočila, nenalezla-li, odskočila na adresu uvedenou jako
první.
  ASM program lze normálně do paměti vložit instrukcemi POKE a pak zavolat
instrukcí CALL. V tomto byly vždy SHARP jedničky, třeba konkurenční CASIO
nikdy oficiálně přístup k ASM neměly, ale u některých se dal získat
hacknutím :-).
  Tyhle kalkulačky také sbírám, mám i 1403, ale strašně žere baterku i
ve vypnutém stavu, vydrží v ní tak měsíc a konec, ikdyž se nepoužívá.
Zkusím vyměnit ten elyt, co tam je...
  Od jiných modelů (např. 1245, ta měla stejné CPU) mám i komentovaný
(mnou :-) ) ROM disassembly, ale od 1403 bohužel nemám nic specifického.
  Pokud by byl zájem, mohli bychom někdy zajít na čaj a pokecat o nich,
to by možná mohlo být o něco hodnotnější než těch pár střepů, co mám,
a navíc mnoho z nich na papíru (jsou z těch 80. let, kdy jsem se tomu
věnoval :-) ).

  Zdraví Pavel