Cidla snimajici denni svetlo

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Květen 2 09:21:33 CEST 2014

Napadlo mě toto řešení:

dva snímače - jeden pro vertikální osu, druhý pro horizontální.

Snímač je tvořen čočkou - spojkou. Na kvalitě celkem nezáleží.
Za ní jsou v řadě (půlkruhu) umístěny teplocitlivé prvky - na jejich
přesnosti nezáleží, rozdíl mezi teplotou prvku "v ohnisku" a mimo bude
obrovský.
Počet prvků tak aby  "viděli " v dostatečném úhlu.
prvky nesmí být přesně v ohnisku, protože by je slunce upeklo. Naopak
mírné rozostření je žádoucí - stopa bude širší a citlivých prvků bude
potřeba výrazně méně.

Bude k tomu potřeba lehká procesorová inteligence, jelikož by se to asi
nezasynchronizovalo v okamžiku, kdy po půldenní oblačnosti vyleze slunce.
Takže cpu to bude musel lehce předtočit.

Zapik