Pracka Amica AWSE 10D chyba E21

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Neděle Březen 30 21:20:25 CEST 2014

A co uhlíky? Kontrola proběhla?

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Sunday, March 30, 2014 8:23 PM
To: HW-news
Subject: RE: Pracka Amica AWSE 10D chyba E21

Tak asi už jiná možnost nezbývá. To si snad měří její odpor?
Všechno se zdá být funkční, ale jak se má začít točit motorem, ihned konec a
E21.

PH

Od: Miroslav Draxal
180 ohm se mi zdá mnoho.

Behalf Of Pavel Hudeček
Cívka má cca 180 ohm a při otáčení generuje napětí. Plošňák je místy trochu
špinavý, jinak OK.

Docela mě překvapilo, že v pračce, kde je rozhodně dost místa, je k napájení
použit měnič s LNK304 a malým feritovým trafem.

Od: Miroslav Draxal
Co ta cívka v tachu? Konektory a kebely mezi tachem a plošákem OK? Taky
možná proletovat plošák, pokud to je bez olova, může tam být "studeňák"
Míra

Behalf Of Pavel Hudeček
Tak jsem ji dnes rozebral, ale magnet na hřídeli pevně drží. Též jsem zkusil
za stálého otáčení propísknout rotor motoru a zdá se, že rotor i uhlíky jsou
v pořádku.

Má někdo nějaké návrhy, co dál?

Od: Miroslav Draxal
Zkuste se podívat na jeden z konců motoru. Je tam cívka a uvnitř běhá
magnet. Občas ten magnet přestane být napevno spojený s hřídelí a protáčí
se. Pak to blbne. Pomáhá přilepit. Míra

Behalf Of Pavel Hudeček
mám pračku jmenovanou v subj. a nějakou dobu po začátku praní se zastaví a
ohlásí E21, chybu, jenž není popsána v návodu. Děje se to čím dál častěji. V
nějakém polském fóru jsem našel, že je to chyba motoru, nebo možná
regulátoru, či tachodynama. Moc moudrej z toho nejsem.

Má tu někdo zkušenosti s tímto problémem a řešením?