RE: Maličké OT: Alternativa k Flash Playeru

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Březen 28 08:27:55 CET 2014

Neviem ci za vsetko moze grafika.

Mam celeron 2.2GHz, 1GRam a avi videa (h264, mpeg)
na full screen (nie HD) bezia bez problemov vo VLC okrem formatu
mkv - ten ide ako tak len bez titulkov. Naprotitomu trubku a niektore (nie vsetky)
webove zdroje videa nepustim vo full screen ani nahodou.  a to nema nic s kvalitou ci hd rozlisenim
- vacsina videi je a la machula. skusal som vsetky dostupne browsery.
takze z mojho pohladu je  tam nieco sprasene, neefektivne napisane.
ale taka je uz dnesna doba.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Vancl
Sent: Friday, March 28, 2014 12:38 AM
To: HW-news
Subject: Re: Maličké OT: Alternativa k Flash Playeru

Dne 27. března 2014 21:43 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):
> Linux na stroji rv. 2004 cpu 2.6GHz a 1GB ramky, 32MB ATI grafika -
> youtube se fullscreen cuká, lze jen v okně

Za to muze nepodpora 3D akcelerace na grafice. Vsechno pak musi pocitat procesor a procesor z roku 2004 to nema sanci upocitat.
Na starem mobilu 1 jadro 600MHz ARMv6 mi jede HD video plynule - ma to zadratovanou podporu pro H.264, obycejne AVI jsou take nekoukatelne.

> Linux na stroji rv. 2006 cpu 1.8GHz a 512MB ramky, onboard Intel
> grafika - youtube v pohodě HD fullscreen

Na dost pocitacich se mi stalo, ze Chrome oznacil grafiku jako neschopnou akcelerace a vsechno pak pocital na procesoru. Pridanim parametru "--enable-webgl --ignore-gpu-blacklist" do ikony Chromu se da vynutit pocitani grafice.
   /opt/google/chrome/google-chrome --enable-webgl --ignore-gpu-blacklist %U Chrome pak u vseho bude ukazovat podporu HW akcelerace i kdyz tam nebude. V nekterych pripadech to muze pomoci.
Na grafice s 32MB RAM urcite ne.
Mne Chrome nedavno vyhodnotil grafiku "Nvidia  GeForce GT 240" jako neschopnou akcelerace. Po vynuceni jede web i video nesrovnatelne rychleji.
Je to asi 5 let stara grafika s 1GB RAM a frekvencemi 550 MHz a 1340 MHz a 96 CUDA jadry.
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_240_us.html

Vynutit akcelerace se da i u Firefoxu.

> jinak web se zásadně prohlíží bez flashe, do FF je plugin QuickJava,
> tam si zaklikáte na statusbaru co nechcete aktivovat

Bez flashe? Protoze po prepnuti youtube do HTML5 verze je vetsina flash obsahu reklama? Reklamu ale blokne AdBlock. Nebo mate jiny rozumny duvod?

A co JavaScript? To je dnes temer nejvetsi zrout vykonu. Jenom samotna jQuery knihovna, ktera je dnes na vetsine webu ma 83kB a v nekomprimovane verzi 9112 radku kodu. A to je jen jedna knihovna!
Pri kazdem zobrazeni stranky se tak museji vykonat desetitisice radku JS kodu. A JS je velmi pomaly interpretovany jazyk ve srovnani treba s kompilovanym C.
To jenom pro zajimavost. Nechci nikoho navadet k vypinani JavaScriptu v prohlizeci!

>ideálně mít privoxy, které ještě blokne většinu reklam.

Staci AdBlock. Je pohodlnejsi na instalaci a nastaveni :-)

--
S pozdravem,
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com