Re: Maličké OT: Alternativa k Flash Playeru

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pátek Březen 28 00:37:59 CET 2014

Dne 27. března 2014 21:43 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):
> Linux na stroji rv. 2004 cpu 2.6GHz a 1GB ramky, 32MB ATI grafika - youtube
> se fullscreen cuká, lze jen v okně

Za to muze nepodpora 3D akcelerace na grafice. Vsechno pak musi
pocitat procesor a procesor z roku 2004 to nema sanci upocitat.
Na starem mobilu 1 jadro 600MHz ARMv6 mi jede HD video plynule - ma to
zadratovanou podporu pro H.264, obycejne AVI jsou take nekoukatelne.

> Linux na stroji rv. 2006 cpu 1.8GHz a 512MB ramky, onboard Intel grafika -
> youtube v pohodě HD fullscreen

Na dost pocitacich se mi stalo, ze Chrome oznacil grafiku jako
neschopnou akcelerace a vsechno pak pocital na procesoru. Pridanim
parametru "--enable-webgl --ignore-gpu-blacklist" do ikony Chromu se
da vynutit pocitani grafice.
   /opt/google/chrome/google-chrome --enable-webgl --ignore-gpu-blacklist %U
Chrome pak u vseho bude ukazovat podporu HW akcelerace i kdyz tam
nebude. V nekterych pripadech to muze pomoci.
Na grafice s 32MB RAM urcite ne.
Mne Chrome nedavno vyhodnotil grafiku "Nvidia  GeForce GT 240" jako
neschopnou akcelerace. Po vynuceni jede web i video nesrovnatelne
rychleji.
Je to asi 5 let stara grafika s 1GB RAM a frekvencemi 550 MHz a 1340
MHz a 96 CUDA jadry.
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_240_us.html

Vynutit akcelerace se da i u Firefoxu.

> jinak web se zásadně prohlíží bez flashe, do FF je plugin QuickJava, tam si
> zaklikáte na statusbaru co nechcete aktivovat

Bez flashe? Protoze po prepnuti youtube do HTML5 verze je vetsina
flash obsahu reklama? Reklamu ale blokne AdBlock. Nebo mate jiny
rozumny duvod?

A co JavaScript? To je dnes temer nejvetsi zrout vykonu. Jenom samotna
jQuery knihovna, ktera je dnes na vetsine webu ma 83kB a v
nekomprimovane verzi 9112 radku kodu. A to je jen jedna knihovna!
Pri kazdem zobrazeni stranky se tak museji vykonat desetitisice radku
JS kodu. A JS je velmi pomaly interpretovany jazyk ve srovnani treba s
kompilovanym C.
To jenom pro zajimavost. Nechci nikoho navadet k vypinani JavaScriptu
v prohlizeci!

>ideálně mít privoxy, které ještě blokne většinu reklam.

Staci AdBlock. Je pohodlnejsi na instalaci a nastaveni :-)

--
S pozdravem,
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com