Certifikace elektronickych zarizeni pro CR

Čtvrtek Březen 27 09:51:23 CET 2014

Když nám na ZCU v Plzni měřili EMC na trochu větším zařízení (velká
rozvaděčová skříň) a po rázové vlně počítač "zapomněl" že má USB, měli
tam připravených několik typů filtrů aby se dalo vyzkoušet, který by byl
optimální. Bylo u toho i pár studentů, myslím že pro ně to bylo taky
docela poučné. Neviděl jsem na tom nic špatného.

Jo a něco se dá vyřešit i bez zkušebny. Ve firmě která s námi
spolupracuje, dávali do Mesitu měřit zařízení a po rázové vlně došlo k
resetu řídícího systému. Nemohli tam na nic přijít, tak s tím kolega
přijel. Protože mám rázový generátor (bastl bez kalibrace), dali jsme
tomu takovou energii, abychom spolehlivě vyvolali stejný efekt. Do
řídícího systému samosřejmě žádná špička neprošla, bylo to udělané
dobře. Problém způsoboval průmyslový zdroj koupený u Chobota, na kterém
CE bylo :-) Po rázové vlně mu spadlo napětí a aktivoval se soft start,
takže spolehlivě resetoval procesory. Nepomohl ani filtr na přívodu,
který už tam byl. Pomohl až varistor. Takže pak další cesta do zkušebny
a už prošlo všechno.
Anděl