OT: defrag

Pondělí Březen 24 08:27:45 CET 2014

Zrovna před 14 dny jsem marně léčil jeden harddisk (resp. jeho souborový
systém), externí, USB2, 160 GB, 2,5", NTFS. Problém - Windows ho nedokázaly
načíst. Naproti tomu televize ano. Windowsí chkdsk našel chyby, opravil
chyby a Windows stále nedokázaly zobrazit obsah. Pak jsem ho naformátoval,
nahrál data - a po chvíli zkušebního používání nastala stejná chyba - nešel
zobrazit obsah ve Windows. Nejspíš je problém v miniusb konektoru, kdy je
tam moc volný kabel a při manipulaci to blbne a poškodí se data. Zmáčknul
jsem ho kombinačkama, aby tam ten kabel líp držel, tak doufám, že to pomůže.

Byl to nějaký noname rámeček, jednoduchý plechový, uvnitř malý DPS,
harddisk se tam ani nešroubuje, vypadá přesně takhle:

http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/7138/7138568-ramecek-box-na-hdd-2-5-93-sata-externi-hlinikovy-2.jpg

MiniUSB na tenhle účel není moc vhodný konektor. Na rozdíl od USB-A, který
se na 2,5" rámečkách taky používá, jakkoliv to odporuje standardu USB (pro
zařízení je určený USB-B), mechanicky i elektricky je na tom líp, než
titěrný minuUSB. (MicroUSB na tom bude asi podobně.)

P.K.