Maskovani PCB cinem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 21 22:15:27 CET 2014

Profi vyrobci PCB pry pouzivaji pri leptani mimo jine maskovani cinem.
Docela by se mi to hodilo, tak jsem udelal pokus. Nanesl jsem chemicky
cin na cuprextit a zkousel to leptat.
Ale dopadlo to blbe, cin vzdycky okamzite slezl, odleptal se mnohem
driv nez med.
Zkousel jsem vsechny leptaci lazne ktere znam:
- kyselina chlorovodikova + peroxid vodiku
- chlorid zelezity
- persiran sodny
- kyselina citronova + peroxid vodiku + kuchynska sul
Vsechny sebraly ten cin jako nic.

Tak nevim, kde je problem. Jestli vyrobci PCB pouzivaji jeste nejakou
jinou leptaci lazen, nebo jestli ten cin pred leptanim nejak pasivuji, nebo
jestli je problem v mem cinu.
Napada me snad, jestli ten chemicky cin neni "ridky", tj. jestli se leptaci
lazen nedostane nejakymi pory pod neho a nesunda ho i s medi. Zkousel
jsem to ale na slusne pocinovane desce (byla v cinovaci lazni dlouho).
Nebo ze by ty ten chemicky cin nebyl tak uplne cin?

Nemate prosim nekdo zkusenost nebo napad?

Diky.
PL