UEFI v PC z roku 2011 ?

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Pátek Březen 21 11:54:23 CET 2014

Zdravím konferenci, prosím o radu k problematice UEFI ve starších
počítačích cca z roku 2011.

Máme několik stanic typu HP Compaq 6200 Pro Microtower, viz
http://h18004.www1.hp.com/products/quickspecs/13880_na/13880_na.pdf

Byly zakoupené v roce 2011, s Win7pro/64, HDD cca 500GB.
Teď jsem se pokusil v jedné stanici vyměnit disk za větší, 4TB.
Chtěl bych, aby ten disk 4TB byl jako datový a současně i BOOTovací
(např. 200GB BOOT oddíl a zbytek datový oddíl).
Toto se dá dosáhnout pouze při bootování přes UEFI, při 'stylu'
rozdělení disku GPT (ne MBR).

Narazil jsem na problém, že tato stanice má UEFI nějaké divné.
V BIOSu je BOOT UEFI je nabízen pouze z CD a USB HDD. Ne ze SATA HDD.

Veškeré mé pokusy o zprovoznění Win7pro/64 v režimu GPT na tom velkém
disku selhaly.
Nepodařilo se ty Win7 nainstalovat, ani obnovit z obnovovacích médií,
ani naklonovat.

Poslal jsem dotaz na podporu HP, zatím přišla jen automatická odpověď.

Dotaz:
Jaké máte zkušenosti s fungováním UEFI na počítačích z roku cca 2011?
Je použitelné, nebo nepoužitelné pro množství chyb a nedodělků?

Díky.
Jiří Sládek