Dotaz na robotiky

Čtvrtek Březen 20 00:27:33 CET 2014

Ještě bych viděl jeden problém. DC motory mají v důsledku přitahování
pólových nástavců několik stabilních poloh, ve kterých se rotor
nejraději zastavuje. Pak je asi problém nutit motor, aby se zastavil
přesně kde chcete. Nedělají to snad jen motory s kotvou bez železa, ale
to už je jiná cenová kategorie. Když jsem nedávno rozebíral tiskárnu,
byly tam úplně obyčejné motory, kupodivu rotor držel i když né moc
ochotně v libovolné poloze a fungovalo to.
Anděl