Dotaz na robotiky

Kosta info na mcu.cz
Středa Březen 19 21:12:30 CET 2014

Dne 19.3.2014 18:29, Marek Peca napsal(a):

> Troska do mlyna z me zkusenosti: klicovym cinitelem, urcujicim jakost
> servoregulace v pripade, ze chceme drzet na miste, je suche treni a
> hystereze prevodu.
> Linearni slozka treni je v pohode, hladke nelinearity jsou v pohode,
> ale vakl a Coulomb jsou nejvetsi svine, ktere v soucinnosti se
> setrvacnymi hmotami nakonec v praxi urci, jak dobre se to da uridit.
> Mnohe se ztrati pri trvalem pohybu, kdyz to porad nekam jede. Coz je
> zrejme.
Předpokládám (pokud mě paměť neklame), tak podstatně lepších výsledků
dosáhnu pokud použiji motor bez převodovky, ale s jemnějším enkoderem.
Někde tu mám nějakou HP sestavu, kde přímo na ose motoru je encoder s
rozlišením cca 800 poloh. To by podle Vašeho názoru mělo jít lépe uřídit?

--
S pozdravem
M Kosťa Kostomlatský