Zaměřování s moduly 433Mhz

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Březen 19 10:55:41 CET 2014

Zdravím,

navazuji na svoje starší vlákno, zavřel jsem přijímač do plechové
krabičky,  připojil anténu HB9CV a v prvním březnovém víkendu vyběhl na
kopec nad Přerovem (čekyňák).
A nestačil jsem se divit. Vím, že zrovna běžel 1 subregionál, takže
provoz na pásmu byl větší než je obvyklé, ale co jsem slyšel mě překvapilo.

Slyšel jsem pravidelně se opakující telemetriku  - evidentně datové
pakety s opakující se frekvencí cca 1 za sekundu - neustále ze stejného
zdroje.
Sem tam se ozvala nějaká fonie (asi SSB) ale srozumitelná nebyla.
(přijímač je AM)
při zaměření na parkoviště kauflandu (asi kilometr) bylo slyšet občasné
otevření auta  klíčkem, ale když jsem otočil anténu na přerov - tak
naprosté ticho. To mě překvapilo nejvíc.
Když zapnu modul bez antény uvnitř pelchové krabičky tak šumí, ale ticho
se mi z něj nepovedlo nikdy dostat. Zajímavé bylo, že to ticho nad
přerovem bylo souvislé  - jak kdyby jel v přerově trvalý vysílač bez
modulace. (možná FM, nejsem si jist, že ten modul by to aspoň nějak
demoduloval).
Zaklíčované to bylo minimálně 2 hodiny co jsem tam šaškoval. Polarizace
horizontální. když jsem to otočil nasvislo tak se zůžila oblast ticha.

není tu nějaký radioamatér, co byl aktivní na 70cm v přerově v 1.
subregionálu a pomohl mi detekovat co jsem to vlastně slyšel?

Díky

Zapik

>>> http://dx.com/p/cr9aw1n1-super-heterodyne-rf-wireless-receiver-module-1510

>>> http://dx.com/p/433mhz-wireless-transmitter-module-superregeneration-for-a