OT: SMART u nového NTB

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Březen 17 04:42:25 CET 2014

Zdravím,

> Podívej se do biosu, nebo jak se to dneska jmenuje na nastavení videokaret,
> heslo optimus. Pak záleží na nastavení videomatice, které výstupy jsou
> přiřazeny ke které kartě + ovladačě od Nvidia. Nevím jestli je už slušně
> rozchodily i pod linuxem (optimus), před dvěmi lety to vesele ignorovali.

No to je právě ten problém. BIOS (aneb "Aptio Setup Utility") žádnou volbu
na nastavení videa (zvanou Optimus nebo jakkoliv jinak) nemá.

> Jinak akcelerace videa na intelu přez nvidia je možná, jmenuje se to bumblebee, další klíčová slova Nvidia optimus.

Ano, to víme, máme to nainstalované, ale nefunguje to.

> Funguje to, používal bych to jen kdyby výstup Intel VGA šel přepnou na mém
> stroji jinam než na display notebooku nebo VGA. Obojí používám asi stejně
> často, skoro vůbec. Tak používám jen Nvidia grafiku a Intel mám vypnutou.

Problém je, že driver Nvidia sice lze nainstalovat, ale pak se neuplatní.
Aplikace vytrvale hlásí, že nemají k dispozici GLX. Samo nvidia-settings
segfaultuje. Bumblebee tam sedí a nic nedělá. Taky bychom chtěli zapnout
Nvidii, odstavit Intel a bylo by, ale zdá se, že tak, jak je to udělané zde,
to prostě nejde.

Zdraví Pavel