prokovy

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Březen 14 11:02:09 CET 2014

Já to dělám taky tak, jen na to nemám takovou mašinku ale roznýtuji to kladívkam proti malému svěráčku. Používám drát průměru 1mm a pro 1,6mm DPS z toho stříhám kousky cca 3až 3,5mm. Aby to čouhalo ze strany kterou je to přiloženo ke svěráčku zajistím jednoduše. Desku přiložim tak, že se opírá o hranu čelistí svěráčku a tržím ji trošku nakloněnou takže v místě kde je nýtek má deska potřebný odstup od čelisti svěráčku. Kladívkem doťuknu aby se nýtek opřel o čelist a přitom i na volné straně vyčníval potřebný kus. Pak už jen kombinace inteligence a síly :-). Rozklepnu to kladívkem. Asi to není nutné ale pro jistotu to ještě propájím.

Ideální by bylo, kdyby se daly sehnat měkké nýty o průmětu cca 1mm. Zkoušel jsem dutinky na dráty průmětu 1 a 1,2mm. Bohužel jsou tvrdé a místo aby se roznýtovaly trhají se. Tvar mají ideální jen by to chtělo do masiny nacpat měkkou měď a střihat je na 3mm délky. Ten nástroj od LPKF je pěkný ale jeho cena a cena těch nýtků mě spolehlivě odradila.

	Martin.