OT: Elektro odpad

Čtvrtek Březen 13 08:13:31 CET 2014

1/4W odpor má obvykle fungovat jako odpor a ne jako topení. Pokud bude
problém chlazení přes vývody, bude IMHO problém už v tom, že to je jen 1/4W
odpor.

Proto jsem dával příklad s 1k odporem, tj. nějakou normální hodnotu. 0R1 je
extrém a vliv bude mít i to, na kolik budou zastřižené vývody a jak bude
navržená deska. Taky je pravděpodobné, že výrobce už s těmi vývody u 0R1
počítá - nějak to přece musí kalibrovat / měřit a snad musí předpokládat
běžné použití, tj. položit na DPS a ohnout kolo k desce. Nemůže to přece
měřit na konci vývodů, když se stejně při montáži stříhají a nemůže to
měřit ani těsně u pouzdra. Výrobce přece není idiot (aspoň by neměl být).
Navíc nevíme jistě, jestli to jsou železné vývody, může to být i nikl,
který má tu rezistivitu poměrně blízko mědi. Letmým pohledem do GME
zjišťuju, že 0R1 tam jsou jen s 5% tolerancí, což taky o něčem vypovídá.

P.K.