CCD cidlo ze skeneru

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Březen 12 22:16:31 CET 2014

> Promiňte až rouhačskou otázku. K čemu je to dobré?

K cemu to chce puvodni tazatel, to by me take zajimalo, tipoval bych, ze
ladeni barvy LEDek, nebo ne?

K cemu je dobre dostat se na uzkou caru: zkousel jsem odhadnout, zda mam
sanci se s klasickym optickym spektrakem bez prilis velike optiky
(kolimatoru, mrizi) dostat na dostatecne tenkou caru na to, aby sly
overovat nektere vlastnosti kmitani laserovych diod (klasickych DVD
Fabry-Perot). Ze vsech odhadu mi vychazelo, ze s dostupnym vybavenim je to
tak akorat na hrane mezi vzdat to / zkouset to. Jasne, vim, ze jsou i
jednodussi metody, jak debugovat slozeni vidu kmitajiciho laseru. Treba
vlnomer.

Dale jsem to pak chtel vyuzit k naladeni jednoho kusu svetla na jiny kus
svetla. Ale opet, aby pak melo smysl zkouset treba detekci v <20GHz
oblasti, klade to na ten opticky spektrak uz silene naroky.

Nakonec se mi to nepovedlo, v GHz oblasti jsem jeste svetlo
nezdemoduloval. Ale zato jsem uz zblbnul dalsi 2-3 silence a pokracovani
mozna bude.

K cemu je to aplikacne...? Trochu se motam kolem interferometrickeho
mereni povrchu. Vyhledove interakce se spektry plynu.
Jiny kolega s tim prave debugoval LEDky, ale tam to samozrejme netlacil na
nijak tenke cary.

ZdraviM.