OT: Windows

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Neděle Březen 9 13:54:31 CET 2014

Ano, eComStation, jenž je postaven na OS/2, který Microsoft opustil. Je dosud aktivní. Ale nikdy jsem ho neměl (za mých
mladých let nešel jen tak (a odkud) zkopírovat (co je to autorské právo jsem neměl v té době tušení).

Inu, jsem příznivcem GNU/Linuxu, jakož i BDS a ostatních, ale tvrdit že ke všem programům existují alternativy bych si
rozhodně netroufl.

Nejde být plně slučitelný s tím, kdo si standardy vykládá po svém, a chyby vydává za vlastnosti (což je velmi arogantní).

Mimochodem, snaha není ani mít něco kde chodí všechno (což vede na jeden systém s jednotnou koncepcí s minimální
schopností inovace), ale standardy dat (datové rozhraní), se kterými je možno pracovat; ne jen s tím jediným správným
programem (možná), ale s těmi které tento standard implementují. Tohle je vysněný cíl mnohých.

Mimochodem 2, Microsoft se nám snaží podstrčit ideu, že osobní počítač (PC) je něco, co se používá jako housky. Koupíš a
užíváš, někdy si nainstaluješ program (namažeš housku marmeládou) … . Jenže PC je univerzální nástroj (v daném segmentu
použití) a zacházení s tím jako s jednoúčelovým zařízením (například jako s osobním vozem) je dosti zcestné.

ced