Re: OT: plnění prošlého hasičáku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 9 09:56:50 CET 2014

Problem snad nebude s tlakem, ale spis s tou hodne nizkou teplotou,
rekl bych. Tlak u CO2 je jednoduchou funkci teploty, mnozstvi se da
take snadno odhadnout podle hmotnosti (do 6kg flasky nebudu sypat
vic, nez nejake 4kg sucheho ledu).

Jinak s tim plneni "spatnych" flasek to asi nebude tak kriticke. Plnil
jsem zatim ze dvou zdroju, a v obou pripadech pokud byla flaska
v dobe zivotnosti (tj. do 40 let stari), tak typ flasky nijak neresili.
Ja teda mam ty "spravne", ale ve fronte na plneni tam byly nachystane
i vsechny ty "spatne" typy (tenke hrdlo atd.).

Nicmene puvodni dotaz byl uvozen "koupil jsem dětem na hraní suchý
led, a vymýšlím co všechno by se s ním dalo podniknout".
Asi jsem mekky, ale dat deten na hrani relativne nebezpecnou hracku,
u ktere si sam nejsem uplne jisty jak funguje, mi neprijde uplne optimalni.
Samozrejme pokud uz se mi deti neokoukaly a nechci si poridit novy
model.

PL

*************************************

From: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 09, 2014 7:16 AM
Subject: Re: OT: plnění prošlého hasičáku

Ona je otazka, jak bude stoupat tlak s teplotou, pri tech -80 bude tlak
maly a jak se bude ohrivat, tak bude stoupat postupne a asi i skokove,
kdyz je tam to medium v kritickem stavu. Kazdopadne ta lahev ma velke
rezervy, dal bych to stejne  vytemperovat nekam dal od baraku...
Az mi dojde CO2, vidim to jako zajimavou metodu naplneni pokud nebudou
chtit naplnit tu moji lahev (myslim, ze mam tu spatnou, i kdyz ma
platnou tl. zkousku)