OT: ARM a Linux

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Březen 7 17:29:55 CET 2014

Ještě zkouším starší kompiler 4.4.1 (arm-2010q1-188-arm-none-eabi.bin). Na jednom fóru jsem našel že to dotyčnému taky dělalo (Unhandled fault: alignment exception (0x801)  - na jiném ARMu samozřejmě) a verze 4.4.x pomohla. Když ne, budu hledat dál a zkoušet různé config profily a googlit. Snad časem narazím na něco co bude fungovat :-)

Jinak jak zjistím na jiném funkčním firmware machine ID abych to dokázal najít v této tabulce a porovnat s tím co je v konfiguraci kernelu, zda je použita správná konfigurace pro překlad?
http://www.arm.linux.org.uk/developer/machines/download.php

Michal Grunt

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, March 07, 2014 4:52 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: ARM a Linux

Zdravím,

> Tak už to částečně jde. Těch průserů tam bylo více:
> - špatný argument v u-bootu v bootagrs (mělo být bootargs
> console=ttyS0,115200)
> - špatná verze kompileru (tuším že jsem používal 4.7.1 a ta si s něčím
> nerozuměla, dal jsem tam sourcerycode 4.6.1)
>
> Nicméně když se spustí kernel tak to vyhodí plno chyb (od řádku [0.507311] PC:... je to více méně podobné SP, LR, IP, FP atd. až asi do šestnácté vteřiny, pak je konec). Takže jdu zkoumat dál, proč...

Ne, ta první chyba začíná zde:
[    0.436185] Unhandled fault: alignment exception (0x801) at 0xe7c37fa6
To ostatní už je jen pokračování výpisu. Podle všeho opět chybná kompilace, jde o chybu zarovnání (na hranici 4/8 byte), což je velice low-level problém.
Máte správně nastavenu platformu (typ CPU) ? Některé ARMy mohou umět věci, které jiné ARMy neumí. Je to v devtmpfs_init(), to je generický kód, žádná HW specialita ARMa.
  Další chyby mohou být zavlečeny touto první.

  Zdraví Pavel