OT: automatická závlava

Pátek Březen 7 08:16:30 CET 2014

Taky mám v úmyslu dělat automatické zavlažování a chtěl bych potvrdit,
jestli moje koncepce není úplně špatná. Do studně přijde zvlášť pro
zavlažování čerpadlo, nejspíš ponorné. Pro rozvod použiju zbytky PPR
trubek, z kterých dělám podlahové topení. Trubky v zemi vyspáduju tak,
aby po vypnutí čerpadla obsah trubek natek zpátky do studně. Tím se
nemusím starat o vypouštění na zimu. Na konce dám nějaké ty trysky, co
se tlakem vody vysunou nad povrch. Jen zatím nevím:
- jaké čerpadlo - jaký tlak ty trysky potřebují
- jaký je tam průtok, kolik trysek můžu dát na jednu 16mm trubku
- jak daleko tryska dostříkne - jak daleko od sebe se ty trysky mají dávat.

Úvahy o zalívání jsou u mě poněkud předčasné, ještě tam nebydlím.
Ještě k tomu že voda nateče zpátky do studně. Ze studně se nebude brát
pitná voda, pojede z toho TČ systém voda-voda. Vodu tam máme
kontaminovanou poděbradkou, je od ní všechno rezaté. Snad to na zalívání
nebude vadit.
Anděl