Meranie napatia na baterke STM32F4xx - hadanka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 6 20:46:11 CET 2014

Nie, nie je tam v ceste dioda. Neviem, co tam vo vnutri presne je, ale
funkcia je taka, ze aby som mohol to napatie zmerat, musim zapisat do
daneho bitu daneho funkcneho registra jednicku, zapisom do ineho funkcneho
registra prepnut vstupny multiplexer ADC na urceny vstup, a potom by som
mal z ADC odcitat hodnotu ekvivalentnu polovici napatia baterky (pretoze
to moze byt aj vyssie ako "normalne" napajacie napatie). Ak by tam bola
dioda, v dokumentacii by na to urcite upozornili. No a zvonka medzi
baterkou a danym pinom dioda nie je, nie je potrebna, vnutri je korektny
CMOS prepinac, ktory baterku pri pritomnosti "normalneho" napajania odpoji.

(Inak ja samozrejme riesenie viem - to hovorim len preto, aby tu nepisali
riesenie ti nasi kolegovia, ktori su za odpovedanie tychto otazok
plateni... :-) )

>Pro mne je spise "zahadou" jak je merena ta reference ?

Toto je moda u modernych integrovanych ADC - vstup referencneho napatia pre
ADC je pripojeny natvrdo na napajacie napatie (u STM32 niekde rovno v cipe
pravdepodobne internym bondom, inde je sice referencia vyvedena ako
osobitna noha ale datasheet explicitne pise, ze sa musi pripojit na
napajacie napatie); no a aby sme mali nejaky absolutny pevny bod, na jeden
zo vstupov multiplexera ADC je privedene nejake ine, pevne/stabilne a
nizsie nez najnizsie mozne napajacie referencne, napatie. (Takto su
riesene aj ADC v tych malych PICoch, s ktorymi som mal v poslednom case tu
cest).

Nevravim, ze to je nevyhnutne zle, dokonca by som si vedel predstavit aj
argumenty, ktorymi by som taketo riesenie obhajoval, ale ano, je to ine
nez na co je clovek zvyknuty.

wek