Meranie napatia na baterke STM32F4xx - hadanka

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 6 18:54:02 CET 2014

Ze by "pozapomenuta" dioda cestou od baterky?

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 06, 2014 6:44 PM
Subject: Meranie napatia na baterke STM32F4xx - hadanka

STM32F4xx ma zabudovany RTC, ku ktoremu, aby hodinky isli aj pri vypnuti
napajania, sa da pripojit baterka k rovno na to urcenemu pinu VBAT -
vnutri je obvod, ktory zabezpeci, ze ked vypadne "normalne" napajanie, tak
sa prepne na baterku. Napatie na tomto pine (t.j. napatie baterky) sa da
merat pomocou jedneho z vnutornych ADC, rovnako ako sa nim da merat aj
napatie zabudovanej napatovej referencie a vystup z akehosi teplotneho
senzora (ktory ukazuje uplne hausnumera, ale to som tu nechcel rozoberat).

Mam tu origo vyvojovu dosku radu EVAL, aj s prislusnou litiovou baterkou, a
aplikacia z casu na cas pomocou ADC zmeria vsetky horeuvedene udaje. No a
po prepocitani mi vychadza, ze na baterke je 2.39V, pricom dobry merak mi
v tom istom case na baterke ukazuje 2.98V; vystup referencie odcitany ADC
tym istym sposobom ukazuje ocakavanych 1.2V.

Hadanka je, samozrejme, ze preco je ten rozdiel... :-)

wek