OT: ARM a Linux

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Čtvrtek Březen 6 12:21:48 CET 2014

Zdravím,
Našel by se někdo kdo by mi dokázal poradit? Mám "multimediální centrum" s AML8726-M3, konkrétně toto:
http://dx.com/p/hd16t-android-4-0-google-tv-player-w-wi-fi-1gb-ram-4gb-rom-dvb-t-remote-controller-169876
Předinstalovaný Android mi vůbec nevyhovuje takže jsem si tam nahrál alternativní firmware:
http://www.j1nx.nl/downloads/?did=29
Ale ten je určen trochu do jiného zařízení. V podstatě je to skoro to samé jako mám já - procesor, paměti... ale nemá to integrovaný DVB-T tuner a ještě je problém s nekorektním zobrazováním na composite výstupu (což je pro mě stěžejní, protože je to připojené k CRT TV). Až na tyto dvě "drobnosti" jsem s firmware docela spokojený (rychlost, odezvy atd.).

K problému... Po připojení přes SSH nevidím /dev/dvb/adapter0/frontend0. Vidím jenom /dev/dvb/adapter0/demux0, drv0 atd. Výpis dmesg:

aml_dvb_init
DVB: registering new adapter (amlogic-dvb)
DVB: async fifo 0 buf size 524288, flush size 262144
DVB: async fifo 1 buf size 524288, flush size 262144

Takže nějaký základ v kernelu je, ale asi ne všechen. Našel jsem si tedy kernel
https://github.com/J1nx-Hackable-Gadgets/buildroot-linux-kernel-m3
upravil soubor meson_reff16_defconfig (zapnul podporu tuneru MXL101) a kernel zkompiloval.

Ale teď nevím jak správně s výsledným uImage naložit. Zkusil jsem toto: když jsem stáhnul zmiňovaný alternativní firmware
http://www.j1nx.nl/downloads/?did=29
tak jsem v ZIPu nahradil uImage-2.6.34 mým souborem (přejmenovaným na uImage-2.6.34).
Firmware (ZIP) jsem nahrál do zařízení. Nabootoval jsem z SD karty clockworkmod  (podržením resetu a zapnutím napájení a vybral z menu install ZIP from SD) - takto jsem postupoval i s neupraveným ZIPem a v pohodě. Po nahrání restartuji a sleduji přes UART (na desce byl vyvedený, ale bez konektoru, takže jsem napájel konektor a připojil k PC přes USB převodník) co to bude dělat.
Naběhne u-boot a po něm:
Uncompressing Kernel Image ... OK
Starting kernel ...

A to je vše, dál se nic neděje. Trochu jsem Googlil, ale dám už s tím asi nehnu. Nedělám si iluze, že bude na mnou vytvořeném kernelu hned vše fungovat, ale měl by být vidět alespoň pokus o jeho spuštění... Vůbec se nebráním tomu, nastavit interní u-boot tak, aby kernel s root fs bral z SD karty (bylo by to i jednodušší pro případné testování a vyloučil by se třeba i problém v tom, že clockworkmod to špatně flešnul).

Může mi někdo poradit? Nejdříve asi připravit SD kartu a přestěhovat na ni kernel s root fs resp. upravit nastavení interního u-bootu. Něco jsem na internetu našel, ale nerad bych u-boot nastavil tak šikovně, že bych pak zařízení mohl hodit do koše (JTAG pro oživení nebo podobné nástroje nemám).

Děkuji
Michal Grunt