Raspberry Pi - Licence

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Březen 4 23:57:37 CET 2014

> Když nezměníš program s licencí GPL, ale pouze ho přidáváš ke svému
> programu a voláš si ho, tak podle mě svůj zdroják dávat nemusíš.

Ne! To, co rikas vyse, plati o LGPL. Priklad: glibc (jinak by pod ni nesel
napsat zadny klozet-sors program).

U GPL ma platit, ze i kdyz kus ciziho GPL volas, "zavlece" se GPL i k
Tobe. Priklad: Linux jadro.

Ano, muzeme se bavit o formach propojeni dvou programu, ale s dovolenim se
z teto debaty odhlasuji predem, pravne-programatorsky mix zde rozmazavat
nechci. (Jen maly pr., o cem mluvim: napriklad se vetsina lidi shoduje, ze
propojit 2 progy pres HTTP protokol neni tim zasadnim spojenim, zatimco
prilinkovani knihovny je; to nastoluje ruzne, ne uplne prijemne, uvahy na
tema, "co takhle prilinkovat vsechno pres nejake RPC".)

Tak. A ted se tesim, kolik novych skvelych programu z dilny PZ se razem
octne v repozitarich :-)))

Jinak doporucuji prohlednout si a pobavit se nad nekterymi uspesnymi
soudnimi pripady, obzvlaste vtipne jsou ruzne MPlayery napiratene do
levnych DVD/DVB prehravacu, zhusta i s debug symboly a odkazy na cisla
radek v zdrojacich ;-)

ZdraviM.