Platby PayPal za obchodni zbozi

Tomáš Halabala hwnews na regulace.org
Úterý Březen 4 07:23:52 CET 2014

Zdravim,

nedavno jsem zavadel PayPal v jednom z nejslozitejsich modu "Website
Payments Standard" na svem webu http://www.regulace.org . Zabralo mi to
par dni. Za hlavni nastrahu povazuji blbou dokumentaci api rozhrani,
ktere parametry jsou na co atd. Byl v tom pro me hrozny zmatek, nektere
parametry, ktere jsem pouzil z nejakeho vygoogleneho prikladu jsem v
oficialni dokumentaci ani nenasel. Byl to trochu pokus omyl, nez jsem to
vyladil tak, aby se spravne uctovala dan, slevy a ruzne priplatky.
Nastesti je tam ten sandboxovy ucet a da se dobre vsechno testovat.

Zvolil jsem si asi tu nejtezsi a nejkomplexnejsi cestu implementace,
jsou tam i snadnejsi zpusoby, ale pak to neni tak provazane s celym
obchodem. Treba u me kdyz si nekdo koupi komponenty LangMan pro Delphi a
zaplati PayPalem, tak si je muze take hned stahnout, protoze mi PayPal
velmi rychle platbu potvrdi a muj program na zaklade toho vygeneruje
licenci a zpristupni zakoupeny software danemu uzivateli.

Pokud jde treba ale jen o par plateb, muze vam zakaznik na Vas PayPal
ucet jednoduse prevest penize za zbozi rucne, nebo pomoci jednoduse
vygenerovaneho tlacitka - moznosti je tam vic.

Jen to teda neni moc levne, z kazde platby si PayPal u me strhne okolo
5%. Ty poplatky mi prijdou hodne premrstene, ale je to rozsirene, kazdy
tim rad zaplati (zakazniku je vice) - u me i cesi vic plati PayPalem nez
bankovnim prevodem.

Tomas Halabala