Otazky ohladom nabijania akumulatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Březen 3 12:19:57 CET 2014

Dobry den,

> dobry den,
>
> to CC-CV ktere vam gugl nabidl je ovsem spravne, a jedine spravne. Jakym
> proudem nabijet se neda rict pausalne. Je dobre mit k dispozici datasheet
> daneho akumulatoru, tam to byva napsane. obecne vzato cim mensim proudem
> nabijite, tim delsi zivotnost bude akumulator mit. nejsem RCckar, takze
> jsem nedelal zadne extremni pokusy :) ale z mych zkusenosti si necha libit
> velke (mysleno vetsi nez v datasheetu) proudy aniz by to na nem bylo znat
> (teplota).

Datasheety od vyrobcu som praveze konzultoval a konkretny vyrobca pise
napr. pre 450mAh akumulatory pre rychle nabijanie 450mA a 4 hodiny,
potialto mi to je jasne. Vcera som vsak pozeral nejake projekty "Piskora
Australskeho" a ten ma v tom svojom projekte na webe nastaveny nabijaci
prud 550mA a pouziva pritom akumulatory 18650. Tie maju tak kapacitu
minimalne 2Ah... Tak preto sa pytam, ze ako to vlastne je.

> Nez nejake bastleni s PICem, nebo nedej boze s analogem, radeji bych
> pouzil hotovy svab na nabijeni LiIon. Samozrejme pokud jste RCckar a chcete
> to mit za 10 minut nabite, tak je to trochu jina situace :) Dneska uz je
> tech svabu mraky na vyber a za rozumny peniz. Mivaji nabijeci proud
> nastavitelny jednim odporem, o vsechno se postaraji. Presna doba nabijeni
> se blbe odhaduje, funguje to tak, ze nejprv tlaci staly proud (ktery
> nastavite), jakmile dosahne 4,2V tak uz udrzuje jen napeti a nechava na
> akumulatoru at si sosne kolik potrebuje.

Na ten timer sa pytam preto, lebo v datasheete je pre standartne nabijanie
toho zmieneneho aku 450mAh, uvedeny prud 225mA po dobu 7 hodin. Velka
vacsina hotovych ic je vsak robena na rychle nabijanie a ked maju casovac,
tak len na 4 hodiny.

A.