Otazky ohladom nabijania akumulatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Březen 3 11:51:50 CET 2014

Dobry den,

chcel by som sa spytat dve otazky ohladom nabijaciek a nabijania
akumulatorov Li-Ion a Li-Po.

1) Vcera som trochu hladal po internete obvody na nabijanie tychto
akumulatorov a vyvstala nasledovna otazka, na ktoru som nenasiel odpoved.
Chcel by som sa spytat na nabijaci prud tychto akumulatorov a to, ako sa
nabijaju. Ide o to, ak mam Li-Ion s kapacitou povedzme 2000mAh, nabija sa
prudom 500mAh po dobu 4 hodin, alebo musim 2000mAh akumulatory nabijat
prudom 2000mA po dobu tych 4 hodin. Ide o rychle nabijanie.

2) Pri pomalom nabijani by som sa rad chcel spytat na nejake tipy zapojeni
realizujucich timer s dlzkou intervalu 7hodin a dlhsie. Viem ze maly PIC to
moze zvladne, ale rad by som sa pozrel na nejake analogove riesenia.

Velmi pekne dakujem za odpovede.

A.

p.s.: googla som uz skusal, ale jasnu odpoved som nenasiel. Vacsinou to
boli odkazy na CC-CV algoritmi.