OT Linux - smazani souboru ze zaplneneho FS

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Březen 3 10:15:51 CET 2014

Dle meho nazoru to bude prave tim ZFS. IMHO je hodne transakcne orientovany, takze kazda vec (vcetne mazani) se asi provadi jako transakce:
- zahajim transakci a zapisu o tom zaznam
- pokusim se smazat soubor
- pokud se povedlo
-     uzavru a smazu transakci
- else (treba pri vypadku napajeni uprostred mazani)
-    vratim veci do stavu pred zahajenou transakci

Proto to asi vyzaduje nejaky prostor i pri mazani. Vzhledem k tomu, ze ten system je koncipovany az na zetabajtove soubory, tak asi neni mozne si v nem predem rezervovat nejaky rezervni prostor pro tyto pripady, ponevadz by musel byt kdovi jak velky.
http://cs.wikipedia.org/wiki/ZFS

Kazdopadne prave z techto duvodu je urcite dobre mit to v oddelenem oddilu coz (jestli jsem z puvodniho mailu dobre pochopil) asi mate.

Jakub Serych

Jakub Serych