[OT] Dopravní náklady při proclení zásilky.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Sobota Březen 1 09:13:59 CET 2014

Dobrý den,
jakým způsobem určuje celní pošta 120 dopravní náklady zásilky?

Objednal jsem od číňana na eBay 3ks stejného výrobku jako 2 objednávky,
zaplatil jsem 30,23 a 15,11 USD, celkem 45,34 USD. Ten *** to dal do
jedné zásilky a na ni napsal cenu 50,67 USD. Toto se mi stalo poprvé,
vždy psali skutečnou cenu nebo nižší.

No a milá celní pošta 120 to proclila:
- částka 50,67 USD
- kurz 20,302

- základ pro clo 1029 Kč, clo 0 Kč
- základ pro DPH 1518 Kč, DPH 318,80 Kč
- poplatky poště 180 Kč
- celkem 499 Kč

Výsledkem je, že jsem za zboží dal 960 Kč a za DPH a poplatky poště
dalších 499 Kč.

Cenu zboží neřeším (za to může číňan), ale jak pošta vypočítala základ
pro DPH ve výši 1518 Kč? V podstatě tam dali 489 Kč na poštovné, ale to
bylo v ceně.
Má cenu to s nimi řešit?

--
Martin Hanek