STM32 - hodiny, JTAG

František Burian BuFran na seznam.cz
Pondělí Červen 30 12:03:25 CEST 2014

"
2) Je nutne k SWD mit zapojeny i reset? V dokumentaci jsem zatim nasel, ze
neni nutne, avsak bez nej mi pripojeni nefunguje."

Ne, není. Pokud ale nezapojíte reset (a neumožníte si jej jinak ručně
stáhnout do resetu), pak ten procesor můžete bricknout HardFaultem.
Flashovací firmware se totiž nerozjede pokud je procesor v HardFaultu,  a z
něj se dostanete jen pokud se připojíte během RESETu.

RESET taky řeší, když si váš kód v procesoru nastaví pomalejší takt než je
rychlost JTAGu (pak se bez resetu a HSI nepřipojíte). Lepší firmware (klony
st-linku) umožňují měnit rychlost programování.

"3) K cemu slouzi volba u ST_LINKu "Connect to device under reset"? Podle
popisu
by to melo nejak omezovat pripojeni k bezicimu procesoru, ale nenasel jsem,
jak
to funguje. Pripojeni ST-LINKu je na nastaveni citlive, pricemz program
nijak
nemodifikuje (nemapuje) JTAG piny a tak by melo byt JTAG pripojeni bez
omezeni."

Záleží na firmware ale "connect under reset" obecně řeší problémy kdy se má
flashovat bricknutý procesor. Jsou taky aplikace, kdy je vhodné přepnout do
flashovacího režimu až po proběhnutí nějaké inicializace (např prohoření
tranzistorového můstku).

Nezapomeňte, že nejen na nepoužité vývody JTAGu je nutné připojit pullupy /
pulldowny jinak se vám bude procesor chovat divně. V případě problémů s
připojením se doporučuje na SWCLK pulldown až na 200 ohmů (ano, ta hodnota
mě taky překvapila), vzhledem ke kmitočtům, které můžou po SWD běhat se už
ale nedivím.

Franta