STM32 - hodiny, JTAG

Jan Smrz jan.smrz na email.cz
Pondělí Červen 30 09:47:36 CEST 2014

Zdravim,

mel bych par dotazu k STM32F4.

1) U externich hodin je v datasheetu uvedeno, ze minimalni externi kmitocet
hodin je 1 MHz. Plati nejake obdobne omezeni i na nejake vnitni hodiny. Z duvodu
nizke spotreby bych rad pouzil velmi pomale hodiny a AHB prescaler nastavil na
512. Kdyz si s tim hraji v SM32CubeMX, tak mi to hlasi chybu, ze kmitocet AHB
musi byt vyssi jak 14.2 MHz, coz se mi ale moc nezda.
Kdyz to ale vyzkousim, tak po zvyseni prescaleru se mi odpoji ST-LINK s chybou
pripojeni, coz by ale take mohlo byt prilis nizkou rychlosti jadra vzhledem k
rychlosti JTAGu. Jsou hodiny JTAGu a jadra nejak vzajemne zavisle?

2) Je nutne k SWD mit zapojeny i reset? V dokumentaci jsem zatim nasel, ze to
neni nutne, avsak bez nej mi pripojeni nefunguje.

3) K cemu slouzi volba u ST_LINKu "Connect to device under reset"? Podle popisu
by to melo nejak omezovat pripojeni k bezicimu procesoru, ale nenasel jsem, jak
to funguje. Pripojeni ST-LINKu je na nastaveni citlive, pricemz program nijak
nemodifikuje (nemapuje) JTAG piny a tak by melo byt JTAG pripojeni bez omezeni.

Dekuji,

J.S.