OT - zamestnani u zahranicni firmy

Neděle Červen 29 08:21:28 CEST 2014

Vas "pripad" ma minimálně tri riviny.
1. Daně
CR a Polsko mají smlouvu o dvojím zdanění tato mezinárodní smlouva je
nadrazena ceskému zákonu o daních z prijmu. Cili pokud to dube tak jak
popisujete, budete vam polska firma prijem danit podle polskych
predpisu,ale vy tak jako tak budete muset toto uvest na ceskem danovem
priznani tyto prijmy prepoctene na Kc a budete muset dlozit potvrzeni
polskeho FU s kterym se vam pak na danovem priznani vylouci ze zdaneni.
2.Soc. a zdrav. poj.
Pokud jsem pochopil, budete fungovat jako pendler, tedy stale bydlite v
"Ceskem  Tesine" a chodit do prace budete pres most do "Polskeho Tesina" .
Vzhledem k tomu, ze stale budete i pracovat a podnikat v ČR budete si z
teto cinnosti stale platit soc. a zdrav. v ČR, cili to zda a jak můzete
nebo musite byt ucasten polskych pojistnych systemu je ciste zalezitost
polske strany a polskych zakonu.
3. Duchod.
Placeni soc. poj.. zaklada ucast na duchodovem pojisteni, ale narok na
duchod vznika az po x letech, opet se to ridi polskymi zakony.

S 2 a 3 by vam mohli pordit na OSSZ,vestsinou to v pohranicnich oblastech
pro sousedni zemi vedi a umi poradit.

V neposledni rade, je zde jeste jedna moznost a je treba zvazit zda je pro
vas schudna a pripadne vyhodna. Vase ceske sr.o. prefaktuirovava nasi praci
polske firme a vyplaci vas v CR, zda se to vyplati je otazkou jake je
zdaneni prace u nas a v polsku + jaky vliv bude mit tento na vas prijem na
budouci duchod.