keramicky rezonator u STM32

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 27 19:31:00 CEST 2014

To nemusi byt USART. V drvivej vacsine pripadov je k dispozicii nejaky rozumny predpoklad, a tam, kde na tej komunikacii naozaj zalezi, sa urcite vyskytuju aj znaky, ktore vykazuju charakter synchronizacnych. Ak je duplexna komunikacia, tak ci tak bude urobena nejaka synchronizacia minimalne na znakovej urovni, t.j. z casu na cas urobene viac nez jednoznakove medzery alebo break, najma ak protistrana neodpoveda, napr. kvoli tomu ze bola resetovana. No a potom hned v prvom znaku sa da odmerat hned prva dvojica hran, no a ta musi byt celociselnym nasobkom bitu, tolko moznosti to nie je, ten oscilator nikdy nebude tak velmi uhnuty. Da sa pocuvat aj dlhsie a robit statistika.

Ja osobne som teda nikdy nerobil na aplikacii, ktora by nezniesla tych par centov naviac na krystal, resp. tam aj tak bol aj z inych dovodov, ale ak by na to prislo, tak by som sa toho nezlakol. Vzdy ide o konkretnu situaciu a z nej vyplynu konkretne riesenia, len treba vediet, ze ake su moznosti, a u U(S)ARTu ich je dost, len malokto ich vyuziva.

Len tak mimochodom, co sa tyka uplne povodnej otazky pana kolegu Buchtu, t.j. aplikacia s vacsim poctom mcu na jednej doske, ja osobne by som asi rozviedol jedny hodiny krystaloveho povodu.

wek