Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Červen 26 12:55:36 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 26.6.2014 od RV:

> Nicmene jen vecny dotaz - pokud jsem schopny si zaridit 3d stul -
> mam svoje vlastni drivery (jake se pouziva mikrokrokovani a stoupani
> sroubu?) a mam motory.

To všechno se dá nastavit, řídí se to G kódem klasicky jako CNC.

> Predpokladam, ze budu potrebovat nejakou ridici jednotku, ze ktere
> leze STEP/DIR (predpokladam 4 kanaly - ctvrty pro extruder) - jake
> mam moznosti?

Používá se Arduino, na které se napojí drivery krokových motorů. Ano,
normálně step/dir.

> Co se pouziva jako CAM a jake podporuje vstupni formaty?

Je toho víc, co se dá použít. Používá se třeba Repetier jako ovládací
software http://www.repetier.com/ a vstupem je STL soubor s tím 3D
objektem, potom se to prožene slicerem, zase je jich víc, třeba Slic3D
http://slic3r.org/ a ten umí už volat Repetier. Výsledkem je soubor s
G kódy, který se pak pomocí třeba Repetier posílá do Arduina, případně
si ho Arduino načítá z SD karty samo. V Arduinu firmware např. Marlin
nebo Repetier, ono je to totéž.

Můžu to podrobněji popsat i s těmi dalšími možnostmi. Třeba taky se do
toho dá zapojit Raspberry Pi a řídit to na dálku přes webové rozhraní
http://octoprint.org/ a prostě je toho docela dost, s čím se dá hrát
:-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory