Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

"Ing. Libor Konečný" support na mikrovlny.cz
Středa Červen 25 22:08:26 CEST 2014

Ja jsem si poridil SLA VFLASH, starsi typ  nez-li PROJET.
Tiskne pomoci UV zareni, tedy ma rozliseni 768x1024 + nejake drobne, ale
to neni dulezite.
Kdyz jsem si ji porizoval, tak mi prodejce poslal ozubene kola, byly
fantasticke a presne , nechtel jsem tomu verit.
Toner 1,8 kg prijde na 800USD coz je palka, kdyz nasadite blbe podlozku
za 250 KC tak muzete menit novou ;-) , kdyz spatne vycistite plochu tak
rozthnete film na toneru;-)),   ale ten plastovy "obrobek" je
fantasticky  a krabicku zacvaknete, tedy overite i finkcnost.
Musi se, ale vyprat a vytvrdit, takze mate dve dalsi skrinky navic.

FDM je sice levne, ale videl jsem stratasys dimension za 1,5 mil a ta
presnost tech vrstev a otrepu kdyz se dokonci line me od toho odradila.

Takze zalezi co chcete tisknout, zda design, ci overovat funkcnost.
Jsou jeste tiskarny, ktere tisknout do prasku, videl jsem barevnou botu,
taky perfektni , lepsi nez odlitek, ale hodi se to na design.
Pokud chcete plastovy vylisek a funkcni, pak SLA UV nebo laser.

Na domaci tisk treba PETSHOPU ;-)  muze byt kldine FDM cubex nebo REBEL
a spousta dalsich ( ten chce porad po me ma 10 ti leta dcera, ktera v
solidworks toho petshopa nakresli, obcas v meritku INCH ;-), hlavne na
tech velkych vecech typu vaza, bota, se ta struktura az tak moc neprojevi.

LK