Re: Neuvěřitelná porucha síťové karty počítače

Martin Persich persich na transcon.cz
Středa Červen 25 19:03:02 CEST 2014

Takzvaný "Gratuitous ARP" paket (dotaz sám na sebe je veeelmi užitečná věc.
A často jsem proklel zařízení, které je po resetu samo nevyšle. Hlavně při
různých experimentech, když člověk přepojí takové zařízení z jednoho
podřízeného switche do druhého nebo změní nenadále IP adresu. Tento paket
(jako broadcast) zajistí, aby si všichni zainteresovaní (stanice, switche)
všimli, že došlo k nějaké změně (portu, IP adresy ...) na daném zařízení.
Např. mám dvě zařízení - jedno hlavní, druhé jako studená záloha. Obě mají
nakonfigurovanou shodnou IP adresu, záložní je odpojeno. V případě poruchy
jednoho zařízení a zapnutí druhého zařízení je shodná IP adresa, ale odlišná
MAC. A bez "Gratuitous ARP" je potřeba vyčkat na vypršení platnosti ARP
tabulky v počítači ... snad dvacet minut ... :-(
http://wiki.wireshark.org/Gratuitous_ARP

Martin. persich na transcon.cz