pro zajimavost - konstrukce pro amaro

Pondělí Červen 23 16:04:15 CEST 2014

Trochu jsem si tady hrál. Viděl jsem někde naprosto šílenou konstrukci
pro detekci mobilů
http://pandatron.cz/?650&detektor_mobilnich_telefonu
a jak je už dobrým zvykem, dá se to samé najít na spoustě míst. Asi že
myšlení bolí, je lepší nějakou blbost jednoduše oprásknout. Ať mi nikdo
neříká, že vstup CMOS opreáku je zrovna optimální pro detekci signálů v
pásmu GHz ... tak jsem to zkusil trochu jinak :-)
Signál se detekuje na přechodu báze-emitor toho BFR92, v kolektoru už je
to filtrované proti VF. Vlastně takhle detekovaly signál už
dvoulampovky, jen já tam mám větší zesílení :-) Samosřejmě umí to
detekovat jen signály, které jsou amplitudově případně pulzně modulované
což vypadá, že je asi většina. Ty přijímače jsem udělal hned na jedné
destičce dva s tím že anténu tvoří kombinace smyčky a 7 cm pahýlu, který
je pro úsporu místa smotaný do spirály. To by mělo zajišťovat jakousi
směrovost, aby se při stereo poslechu dal odhadnout směr signálu. Moc
velký stereoefekt tam není, jak na které signály.

Očekával jsem, že tranzistor bude nejlépe detekovat při malém proudu,
kde se nejvíc projeví jeho nelinearita. Čekal jsem že v řádu uA, ale
nejvíc signálu dává při cca 0,5 mA, když už pracuje někde v lineární
oblasti (na kolektoru má cca 1V). Až jsem se divil, co tady máme
bordelu. Nejspíš různé wifiny a spousta dalších věcí. Jak se blížím k
oknu (a to mají pokovená skla), je toho tam slyšet spousta. Čekal jsem
že tohle všechno bude slyšet až na nějakých citlivějších přijímačích.
Mobil na tom slyším z několika metrů.

Anděl