RE: pohony pro otevírání oken a žaluzií

Josef Šíp sip na raab.cz
Sobota Červen 21 10:08:46 CEST 2014

My mame zaluzije s pohonem somfy 24V verzi.
Ovlada se to jednoduse privedenim stejnosmerneho napeti 24V jedna polarita vyjizdi, duha sjizdi.
Koncove body si to resi samo coz je fajn.
Zmena uhlu se resi kratkym privedenim napeti, polarita dle zvoleneho smeru.
230V verzi neznam, chtel jsem 24V kvuli UTP kabelu co jsem mel natazeny a taky vlastnimu rizeni.

Ale zapomete ze byste v noci zaluzije vytahoval.
Okamzite budete vzhuru, dela to dost velky kraval zvlast v noci.

J.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jakub Ladman
Sent: Friday, June 20, 2014 9:07 PM
To: HW-news
Subject: pohony pro otevírání oken a žaluzií

Vážení hwkonevníci :-)

Rád bych se zorientoval co se dá dnes koupit pro elektrické ovládání oken a žaluzií.

Potřeboval bych nějak zautomatizovat okna aby se mi lépe spalo.

Následující pochopitelně prudce závisí na roční době, ale v příkladech:

Večer je s roztaženými žaluziemi příliš světlo.
Když je zatáhnu, mám problém se ráno vzbudit.
Když je nechám roztažené, budím se zase příliš brzo.

Když večer nechám otevřené okno, probudím se nastydlý.
Když je okno zavřené, je tu jako v opičárně a na moji alergii na prach to také není úplně ono.

Proto bych se rád zorientoval na trhu nějakých pohonů na žaluzie a okna.

Budu se (snad) letos stěhovat, a v tuto chvíli nevím jaká okna přesně v novém bytě budou, tedy nehledám konkrétní produkt na konkrétní okno, jen chci pochopit co se tak dá, kde a za kolik koupit.
(okno navíc ani potom neovlivním)

Okno by mělo jít zavřít na kliku, nebo plně otevřít a pak by tomu pohon neměl bránit. Při přepnutí okna na ventilačku by měl pohon umět okno otevírat a zavírat, digitálně O/Z nebo i plynule.

Žaluzie pochopitelně plynule.

Nějaké e-shopy s tímto zbožím jsem našel, ale nikoliv jediný výkres, který by poposoval montáž a funkci.

A aby to nebylo úplné ot, chtěl bych si to řídit pokud možno sám ...

Uvítám nasměrování na zdroj informací.