Zahada ridici jednotky (?)

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pátek Červen 20 18:39:22 CEST 2014


Ano obecne vsechny starsi auta maji otevrenou smycku az do cca 60°C. Alespon u tech co jsem tady opravoval to byvalo zvykem. Je tam jeste jedna podminka ze pokud je teplota dosazena, ale motor nebezi urcity cas tak se ceka na bud prvni prekmit nebo je to casove omezeno.
To co pisete dale je takrikajice nemozne neb by se toho prekmitu nemusel motor dockat pri hodne studenem motoru neb probiha obohaceni vramci sytice, ktery ukoncuje svoji cinnost prave kolem tech 60°C(typicky motory opel,ford starsiho data)
U primovstrikovych  motoru je to trosku jinak tam uz se programatori dosti vybourili a je tam palivova mapa snad na kazdy mozny i nemozny stav. Ale stejne pokud nenahrejete vyhrivanim(at uz ohrivacim clankem nebo odpadnim teplem)clanek at sirokopasmove tak i uzkopasmove sondy tak stejne nemerite.
Dale je posuzovana i vzdalenost lambdy od svodu. U novejsich motoru je sonda umistena hned za svody a katalyzator je par centimetru za spolecnym spojenim svodu. U starsich motoru byvala sonda pod autem a tam se nahrivala dosti pomaleji odpadnim teplem. Pak je posuzovan stav cinnosti katalyzatoru opet novejsi motory majici dve lambdy a tam se zase musi pockat na nahrati zadni lambdy za katem neb by kecala do upravy delky vstriku. Technicky vzadu je predni sonda sirokopasmova neboli merici primo obsah zbytkoveho kysliku(meri se cerpaci proud nutny na dorovnani hodnoty nerstnova mustku na hodnotu 450mV coz je lambda 1) a zadni je uzkopasmova ci znameji pojmenovana dvoubodova.
Ale treba se muzu mylit.
RS
  ----- Original Message ----- 
  From: Tomas Chvatal 
  To: HW-news 
  Sent: Friday, June 20, 2014 5:45 PM
  Subject: Re: Zahada ridici jednotky (?)


  OT info: obecne je snaha prejit do zavrene smycky co mozna nejdrive, tedy rozhodne se neceka na 60 st. vodu.
  (to je Vas odhad, nebo to realne nejaky motor ma takhle zkalibrovane ?)

  Jednotka ceka na prvni prekmit lambdy a hned jak nastane, tak po par sekundach uz zacina hybat s bohatosti
  smerem na druhou stranu. Jakmile takhle "vydrazdi" lambdu treba ke 3 prekmitum, tak se prechazi do zavrene smysky.
  Bez ohledu na to, ze motor je stale jeste studeny. Vse je dano snahou o co nejnizsi emise co nejdrive od startu. 
  Spoleha se na vysoke volnobezne otacky, jiny sklon do bohate a jiny do chude ...
  V prechodech motoru se pak podle teploty vody meni strategie, to ano, ale snaha o co nejrychlejsi zavrenou smycku
  je evidentni.

  s přáním hezkého dne / Best regards
  Tomáš Chvátal
  tchvatal na fordiag.cz

    ----- Původní zpráva ----- 
    Od: Radek Sztwiorok 
    Komu: HW-news 
    Odesláno: 20. června 2014 16:47
    Předmět: Re: Zahada ridici jednotky (?)


    Ty TSI motory jsou samy o sobe vytvor.
    Stichne to vzdy po tom druhem nastartovani nebo to nekdy pretrva i po druhem startu?
    Posledni dobou se mi tu roztrhnul pytel ze studenaky v RJ ci s vodou v konektorech. Bude se treba podivat na to diagnostikou a kouknout na data co se zmeni. Osobne bych se zameril na tlak paliva a jeho kolisani a na teplotni snimace. Lambda nema na studeny motor vliv prirazuje se az nad 60°C teploty vody kdy je predpoklad na dosazeni teploty clanku. I kdyz u novejsich motoru se snimaci teploty spalin i drive.
    RS



------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140620/5c3bfac5/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list