mereni osciloskopem na lambda sonde ..?

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Pátek Červen 20 17:30:55 CEST 2014

Predni lambdy jsou
bud uzkopasmove = jsou schopne hlasit jen stav bohata nebo chuda
nebo sirokopasmove = jsou schopne rikat jak bohata je smes (jaky je pomer mezi palivem a vzduchem)

Ty uzkopasmove se delaji dvou druhu:
nejcastejsi klasika je Zirkoniova - poskytuje signal v podobe napeti - cca 0.2V (chuda) az cca 0.9Volt (bohata)
nebo Titanova - poskytuje signal v podobe zmeny odporu - pousti se do ni 5V a pak se snima napeti (rozptyl je tedy od 0 do 5V, tusim)

Titanove lambdy ma velmi malo aut. Mel to Opel X18XE / X20XE, pak nejaka Fabia, !!! ale jen nektera !!!, ...

Zadni lambdy za katalyzatorem jsou normalni uzkopasmove lambdy. Jen jsou nejak uzpusobene pro dane misto.
Za katem je uz mensi teplota atd.

viz. http://www.mjauto.cz/lambda-sonda-zapojeni

Dnesni auta (jak ktery motor jak od kdy) uz maji pred katem sirokospektralni sondu. S ni lze presne merit bohatost
a tak motor muze v nekterych rezimech bezet v bohatsi, nebo i chudsi smesi a byt stale v systemu uzavrene smysky.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Karel M
  Komu: HW-news
  Odesláno: 20. června 2014 9:10
  Předmět: Re: mereni osciloskopem na lambda sonde ..?

  Dívám se ještě do katalogu a sonda před katalyzátorem má označení air/fuel ratio a za je označena jako oxygen sensor.

  na wiki píšou:
  Širokopásmová lambda sonda je novější lambda sonda požívaná v dnešních moderních automobilech. Je umístěna před třícestným katalyzátorem a je využita nejen pro automobily s vrstvenou směsí ale i pro moderní vznětové motory. Za třícestným katalyzátorem je umístěna dvoustavová lambda sonda, která hlídá správnou funkci katalyzátoru. V případě, že by řídicí jednotka zaznamenala stejný signál od širokopásmové lambda sondy (před katalyzátorem) a i od dvoustavové (za katalyzátorem), svědčilo by to o špatné kondici katalyzátoru.

  K.