Pásek 6AF800 23/Z

Čtvrtek Červen 19 22:33:34 CEST 2014

Čekal bych, že v té krabičce bude pásek Emgeton. Na krabičce je ale
PE41, což je pásek Agfa.
http://www.aes.org/aeshc/docs/basftape/basftapes.html
Jinak ten mazací proud a hlavně předmagnetizační by neměl obsahovat 2.
harmonickou. Ta vytvoří nesymetrii, která se na nelinearitách železa
nadetekuje a způsobí stejnosměrnou složku. Lepší magneťáky proto měly
symetrický oscilátor.

Nastavení předmagnetizace pro rychlost 9:
1. jednodušší, spoléháte na dobře nastavený korekční zesilovač. Nahrává
se 1 KHz a 10 KHz s úrovní -20 dB a předmagnetizace se nastaví tak, aby
oba kmitočty měly stejnou úroveň.
2. přesnější, lepší. Najde se hodnota předmagnetizace, kde při 10 KHz a
-20 dB má pásek max. citlivost (max. napětí při snímání). Pak se zvýší
tak, aby napětí na těch 10 KHz kleslo cca o 5 dB. Podle toho se pak
dostaví záznamové korekce, aby frekvenční charakteristika přes pásek
byla rovná.
Problém je, že pásky vyráběné v různých dobách a taky pásky od různých
výrobců potřebují trochu jinou předmagnetizaci. Pak taky během doby se
několikrát měnily časové konstanty v korekčních zesilovačích, takže
pásek se starým záznamem bude mít na novém stroji málo výšek. Pak jsou
rozdíly mezi americkou normou NAB a německou DIN.

Anděl