Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Jan Matuška hw na starhill.org
Středa Červen 18 22:02:26 CEST 2014

V předchozím domě jsem měl kombinace obojího a objektivně více
spolehlivá byla symetrická linka 485. U symetrické to někdy haprovalo,
když běžel motor od pračky nebo mikrovlnka - částečné souběhy se
silnoproudem. Rychlost byla 9600.  Pak jsem to krouhnul na 75bps a tam
už prošlo všechno bez chyb - rychlost bohatě stačila, neboť to vyčítalo
teploty a ovládalo ventily na podlahovce a kotel. 1 sekunda dotaz a 1
sekunda odpověď. Celkem 10 zařízení, za 20-ti sekund obslouženo a poté 5
minut klid.

JM.