opticka sit po vesnici

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 18 21:04:14 CEST 2014

Dne 18.6.2014 20:38, Balu napsal(a):
> Moja otazka je uplne seriozna. Ked spravne rozumiem principu vlakno z "ustredne" ktore obsluhuje desiatky zakaznikov je natiahnute az do krabice, kde je splitter a k nemu su navareni ti zakaznici. Da sa to tam rozpojit?
No da, ale musim odpojit postupne vsechny ucastniky. Ale je to o to
logisticky a fyzicky slozitejsi, pokud zacinam v jednom rozvadeci napr
1:4  , v dalsim 1:2 , dale 1:8 ...

> Moze zarusit viac ako tych par zakaznikov z toho jedneho vlakna?
V principu ne, prakticky ale na některých vláknech visí dalši zarizeni
site - AP, switche, na kterých je připojeno dalších x "měděných"  účastníků.
Pokud je ta GPON jako páteř satelitního městečka  na které visí většina
provozu pak to není pár zákazníků ale třeba 100 . ( GPON může mít
teoreticky 64 konc. opt. úč )

Proste u nas ISP z  PON presli na klasickou  sit s aktivnimi optickymi
prepinaci , krom tech vtipalku bylo obcas treba nekde tlumit - urovnove
ucesat sit a i vzhledem k cenam utlumaku to providera prestalo bavit.

Nakonec i Telefonika se zbavuje "profi" telefonni site  PON. Cele
Rokycansko na tom fungovalo, vzhledem k narocnosti udrzby, cene a
problemu se siti   se to uz uplne zrusilo a sit jede na klasickem
kruhovem SDH/PDH prenosovem systemu.