opticka sit po vesnici

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Červen 18 17:00:37 CEST 2014

optika je super. Tiez byvam na vidieku, su tu polia a luky, pasu sa
kravy. Tak isto ako na slovensku statny telekom sa velmi nema k
instalacii pokrocilejsieho adsl, takze som mal rychlosti okolo 1Mbps a
ked okolo preslo starsie auto linka sa rozpojila.
Na rozdiel od slovenskej vlady ale francuzski sudruhovia peniaze na
podporu vysokorychlostneho internetu vyuzili na vysokorychlostny
internet a nie na socialne davky, takze optiku mame natahaju v celom
kraji. Nie je problem pripojit ani individualne domy vedla cesty aj v
najmensej dedine. Statny telekom tuto siet uplne ignoruje a internet na
nej prevadzkuje asi 12 malych providerov. Maju jeden centralny kontaktny
formular, zakaznik tam posle mail ze ma zaujem a vsetci z nich sa mu
nasledne ozvu so svojou ponukou.
Optika krasne stabilne bezi 100Mbps oboma smermi, providera som si
vybral takeho, ktory je pripojeny priamo do medzinarodneho exchange
pointu v CERNe. Takze mam do kancelarie ping 2.5ms. Ked som mal starsi
pocitac s nie moc silnou grafickou kartou v kancli, sa mi dokonca stalo
ze sa mi monitor a scrollovanie cez remote desktop vykreslovalo vyrazne
rychlejsie doma ako ked som sedel pred pocitacom v kancelarii :-)
Neviem si vynachvalit.
b.