elektricky ohradnik..

Středa Červen 18 14:25:03 CEST 2014

Muj ohradnik dokaze do zateze 1k praskat vice nez 10 kV s vetsi zatezi
nemel problem ani s 30kV . I kdyz mam na trafu trikrat lakovane draty tak
jsem si netroufl vystrelit do nezatizenehotrafa a pridal jsem varistory,
ktere nedovoli vice nez cca 12kV. Pricemz narust napeti z 0 na tech 10kV
trva mene nez 10us.
Ted si spocitejte jaka bude impedace C ktery pripojite na ten vystup  :-)
Podobne jakykoliv odporovy delic na vystupu musi byt dimenzovan jako VN a
tim paden vychazi relativne velky. Z toho duvou pro mereni velikosti napeti
vystupniho pulsu vychazi jako nejlepsi volba ono pomocne vynuti trafa u me
tusim 3zavity.
Pro mereni proudu na vystupu jsme do ohradniku implementoval rogowseho
civku, totoid,kterym se prostrci VN vystup a namota par zavitu na kterych
se meri, fungovat to funguje jen jsem se nedostal k otmu dopsat fw :-)

S jakym napetim na primaru budete pracovat?
Ja pouzil 60uF C, ktery se nabijel na 400V tj energie 4,8J a kdyz jsme
meril enerigi na vystupu pomoci osciloskopu VN sonda + proudova sonda tak
ucinnost vychazela vice než dobre na vystupu bylo rohodne vice než 4J. a to
staci i na berana.