Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Červen 18 13:22:37 CEST 2014

Dne 18. června 2014 12:54 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napsal(a):
> RS485 se proste pro multimaster komunikaci moc nehodi, jeste jsem nepotkal
> profi zarizeni, ktere by to pouzivalo. Na to je nakonec urcen CAN bus ktery
> kolize resi velmi efektivne na zaklade priority adres.
> Bezne arduino to ovsem nema, a modul je dost drahy, to je fakt.

Vsak ja nechci multimaster. Master bude Linuxove PC, slave Arduina.
Nakonec se mi nejvi libi myslenka periodickeho ptani se slave
zarizeni. Napr. kazdych 50ms obeslu vsechna zarizeni s pozadavkem co
chci. Zarizeni podle typu nameri hodnoty (teplota s DS18B20 se meri
asi 1s, stav tlacitka je "hned") a zjistene hodnoty si ulozi do RAM.
Po chvili se master vsech zepta (po jednom, kazde arduino by melo svou
adresu), co nemerily.

Velky prenos dat nebude, stavy tlacitek, nemerene teploty a id rfid
cipu. Plus u vseho adresy zarizeni. Odhaduji, ze zadna zprava
nepresahne 200 bajtu, v prumerum pocitam mene nez  100 bajtu na
zpravu.
S rychlosti problem nebude, master se bude ptat real-time modulu
casto, merichi (treba teplomeru) jen jednou za minutu.
Az za par let dam ke dverim do zvonku FullHD, nebo 4K kameru, proste
to nepotahnu po RS-485, ale natahnu si ethernet ;-)

Jaky protokol pouzit? Je vhodne pouzit Modbus/Profibus, nebo si
navrhnout vlastni? Nechci vynalezat kolo, ale take nechci travit tydny
znasilnovanim historickeho protokolu (Modbus je imho z roku 1979)...

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com