Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Červen 18 12:56:19 CEST 2014

Ethernet ma dostatocnu rychlost na to,
aby sa stihli vybavit kolizie  a neviazla komunikacia
Pokial vasa siet na RS485 bude pracovat v rezime Master - Slave kolizie
riesit nemusite, stracate vsak cas na poolovani jednotlivych zariadeni.
Ak by ste chceli na RS485 multimaster mod, obavam sa ze sa vam to
pri urcitom pocte zariadeni cele spomali az do stavu nepouzitelnosti.
A RS485 urcite nie je vhodna na prenos vacsich objemov dat.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Vancl
Sent: Wednesday, June 18, 2014 12:42 PM
To: HW-news
Subject: Re: Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Dne 18. června 2014 9:18 RV <vicek.radek na cpost.cz> napsal(a):
> No prijde mi, ze je zbytecne Vam neco psat, protoze vy chcete slyset
> ETHERNET.

To se pletete. Ja nechci slyset Ethernet, jenom s nim ma vice zkusenosti, nez s RS-485.
Mam uz dost zarizeni, ktere si povidaji po ethernetu a jedou dlouho a bez problemu.

RS-485 jsem zatim jen testoval, realne jsem ji nikde nepouzival.
Pri testovani cisnkych prevodniku jsem mel navic problem s nekroucenym dratem (uz to zaznelo, musi to fungovat).
Dve Arduina si mezi sebou povidaly, kdyz jich ale bude treba deset, jak se resi kolize? Pokud vim, tak RS-485 nic takoveho neresi.
Ethernet ano.
Proto bych byl vdecny za radu, jak vyresit kolize. Budu mit zatim asi
5 modulu Arduina, do budoucna budou pribyvat dalsi.
Presne jak pisete, moduly, ktere jen poslou hodnotu a na minutu se odmlci budu mit jen 2. Ostatni musi komunikovat porad, takze by Ethernet neslo vypinat.
Asi bych musel pouzit Modbus, nebo Profibus. Moje zkusenosti s obema jsou jednim slovem zadne. Vim ze existuji.
Na ridicim PC bude OpenWRT linux, takze asi nebude problem mit jakykoliv protokol nad RS-485.
Rad bych neco, co ma rozumne knihovny pro Arduino. Jedna se o domaci "hracku", tak nad tim nechci travit tydny casu.
RS-485 se mi libi hlavne kvuli sbernici, predstava tahani svazku UTP kabelu pro kazde Arduino se mi moc nelibi.
Moje nechut k RS-485 je zpusobena neznalosti :-)

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com