Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Červen 18 01:35:32 CEST 2014

Též hlasuji pro ethernet.

Pájení W5100 trafopáječkou se nebojte, je to rozhodně míň práce, než vrtat
dírky pro DIP:-)

Ale uznávám, že 0,4 mm rozteč je už lehce za hranicí komfortu. ENC28J60 má
0,65, což považuji za asi nejlépe pájitelné.

PH

Od: Martin Vancl tux.martin na gmail.com(mailto:tux.martin na gmail.com)

"2014-06-17 21:45 GMT+02:00 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:
> Co vlastne to arduino s eth modulem dokaze ? To ma i IP stack ?
> Bezi na tom nejaky server ktery se da kontaktovat a ktery zprostredkuje
> stavy vstupu a ovladani vystupu ?

Dokaze hodne veci. Neni problem mit v Arduinu HTTP server, ktery vraci
po zadani IP jednoduchou HTML stranku (pamet je dost omezena).
Taky neni problem mit "web klienta" - chovate se jako prohlizec a
pomoci GET/POST cpete na server data.
Komunikace po UDP je jeste jednodussi, navazeni TCP spojeni neni pro 8
bit jednoducha akce.

Par ukazek na levny cinsky ENC28J60:
odeslani dat pres UDP http://goo.gl/BD8TcU
odeslani dat pres TCP (http) http://goo.gl/6VR6EU
dalsi ukazky https://github.com/jcw/ethercard/tree/master/examples
https://github.com/lucadentella/enc28j60_tutorial

Pokud pouzijete ethernet modul s Wiznet W5110, ktery je oficialne
Arduinem podporovany, je programovani mnohem snazsi.
Porovnejte si HTTP klienta pro W5100
http://arduino.cc/en/Tutorial/HttpClient a ENC28J60
http://goo.gl/6VR6EU
Jenze W5100 je drazsi a ma 80 LQFP pouzdro - s trafopajkou bude problem.
ENC28J60 se da koupit i v DIP pouzdre.
A hlavne, W5100 ma natvrdo v HW zadratovany TCP/IP stack. ENC28J60 ne,
nekde jsem videl, jak se snazili napsat pro Arduino s ENC28J60 IPv6
:-)

Jinak samozrejmosti pro oba IO na ethernet je podpora DHCP a DNS
(arduino knihovny to umi). Jenom knihovna pro ENC28J60 umi z DNS
prekladat pouze A zaznamy. Trvalo dlouho, nez jsem zjistil, ze mi
aplikace nefunguje kvuli CNAME zaznamu...

Tady mate ukazku ovladani 230V zarovky z mobilu pomoci Arduina.
Arduino se chova jao web server a klient na mobilu v prohlizeci pomoci
html formulare ovlada zarizeni:
https://www.youtube.com/watch?v=u0nANA8uRgs
http://pastebin.com/0U45WhZW
je to postavene na cinskem enc28j60."