Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Červen 17 18:41:30 CEST 2014

Dne 17. června 2014 18:10 jurp <jurp na volny.cz> napsal(a):
> [...]
>
> Pokud neni treba GO, tak lze poskladat jednoduchy prevodnik za par
> korun. 75176 jde koupit od 5Kc+nejaky odpor, tranzistor. Sice to
> nebude profi, ale bude to chodit.
>
> Odolnost 485 je neuveritelna (az na vyjimky). V jedne firme byl
> realizovan sber dat z mereni energii. K dispozici byly nekde telefonni
> kabely, nekde pouze CYKY kabely mezi rozvodnami. Celkove nekolik km.
> A jede to tam bez problemu min. 12let.
>
> Jinak my bezne tahame RS485 po UTP kabelech vcetne napajeni, tam kde to
> je opravdu kriticke, tak po kabelech pro Profibus (ale bez napajeni).

Ted jsem nasel starsi TP-Link TL-SF1005D a je k nemu zdroj 12V 350mA,
takze by se switch mel vejit do 4,2W. Pripojil jsem ho na wattmetr z
Lidlu a bez pripojenych PC ukazuje 1W. Pokud switch pouziju jako
"pruchozi" (zapojene 2 UTP, pripojeny 1 PC k jinemu switchi), ukazuje
wattmetr 2W.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6943408/TL-SF1005D.JPG

Odolost RS-485 vypada uzasne, ale pokud vim, tak RS-485 neresi vyssi
vrstvy OSI modelu. Reseni kolizi a komunikacni protokol si musim
napsat. Jednine bych musel pouzit Modbus/profibus  - slozitejsi .
Ethernet ma vse out of the box.
A program v Arduinu je hrozne jednoduchy:
odeslani dat pres UDP http://goo.gl/BD8TcU
odeslani dat pres TCP (http) http://goo.gl/6VR6EU

>Dne 17. června 2014 18:20 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal(a):
>
> To opravdu nekomu muze trhat zily 10Kc/mesic? Me pri zalohach 3180Kc mesicne by to nechalo naprosto klidnym...
> Jeste stoji za zminku, ze pokud se pouzije oblibeny modul ENC28J60 tak ma jen 10 Mb coz asi pro dany ucel staci a spotrebu - 120mA Rx, 160mA Tx coz je nejakych 0,5W. No neni to zrovna malo ale RS485 budice jsou bud drahe nebo taky docela zerou. Navic by to chtelo galvanicke oddeleni, coz je zase vyhoda pro ethernet

Plne souhlasim, 10Kc/mesic nemuze nikomu vadit. Za ty penize nekoupim
ani kafe z automatu.
RS-485 ma skvele vlastnosti, ale ethernet ma vse hotove :-)

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com