Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

jurp jurp na volny.cz
Úterý Červen 17 18:10:03 CEST 2014

Switch a 2W? To jste se upsal asi o 1 desetinne misto.
Pred nejakym casem jsme tu resili sehnatelnost mini switche 4-5port
napajeneho z USB (to jsou ty ~2W). Vsechny vetsi startuji od 5W nahoru.
Az budete mit 12-16port switch se spotrebou 2W dejte vedet, hned si
jich nekolik koupim. :-)

Pokud neni treba GO, tak lze poskladat jednoduchy prevodnik za par
korun. 75176 jde koupit od 5Kc+nejaky odpor, tranzistor. Sice to
nebude profi, ale bude to chodit.

Odolnost 485 je neuveritelna (az na vyjimky). V jedne firme byl
realizovan sber dat z mereni energii. K dispozici byly nekde telefonni
kabely, nekde pouze CYKY kabely mezi rozvodnami. Celkove nekolik km.
A jede to tam bez problemu min. 12let.

Jinak my bezne tahame RS485 po UTP kabelech vcetne napajeni, tam kde to
je opravdu kriticke, tak po kabelech pro Profibus (ale bez napajeni).

JURP